وبلاگ مقتدر مظلوم نوشت


مقام معظم رهبری یکی از معضلات بزرگ کشورمان را فقر فرهنگی در همه زمینه ها ، دانسته است و از تمامی مردم و به ویژه دولت خواسته است تا امسال به این مسئله توجه بیشتر داشته باشند و در این راستا بیشترین فعالیت را داشته باشند.

 

نمی دانم دلیلش چه می تواند باشد چرا که فعالیت های صورت گرفته از اول سال [عذر میخواهم از اول تشکیل دولت] در راستای فرهنگ را می توان یکی از جنجالی ترین خبرهای روز خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به شمار آورد که میخواهیم چندی از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.


 

می خواهم ابتدا از وزارت فرهنگ و ارشاد که از عنوانش پیداست ، تمام فعالیت های فرهنگی کشور را سازماندهی می کند شروع کنم که در آغاز فعالیت خود ، وزیر محترم این وزارتخانه «علی جنتی» در مراسمی اظهار داشتند که «امیدوارند ، بتوانند راه خاتمی را ادامه دهند» و از صحبت های این شخص می توان فعالیت های بعدی وزارتخانه را همچون : «رفع فیلتر فیس بوک ، آزاد و برگزار شدن کنسرت های زنان در ایران» حدس زد.

 

از فعالیت های دیگر این وزارت می توان بازبینی فیلم هایی را نام برد که در دولت قبل مجوز اکران عمومی برای آنها صادر نشده بود ؛ که نمی دانم بر این امر تا چه حد واقف هستید ، چرا که تمامی گروه ها ، فارق از سیاست های متمایز ، بر این امر اتقاق نظر داشتند و به این وزارتخانه انتقاد های جدی و شدیدی کردند.

 

از دیگر فعالیت های پرحاشیه پلمپ «یا لثارات» و دیگر نشریه هایی که در بین جوامع ، بیشترین مخاطبان را با سلایق مختلف جذب کرده بودند ، بوده است که دامنگیر نشریات دیگری مانند «وطن امروز» ، «9 دی» و ... شده است.

 

اگر بخواهیم فعالیت های دیگر این وزارتخانه را مورد بررسی قرار دهیم ، از حوصله خارج شده و نیاز به یک انتشارات برای غنی سازی آن در مجموعه ای با نام « فعالیت های ارشاد آمریکایی » داریم.

 

 

حال میخواهم به سخنی جالب از رئیس جمهور محترم اشاره کنم که در عین خود کم نظیر [ عذر میخواهم ] ، بی نظیر بوده است.


رئیس شاخص جمهوری ، دکتر حسن روحانی ؛ در مراسمی تحت دیدار با هنرمندان اظهار داشتند : «هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم».

 

که این سخن شیوای رئیس جمهور مورد انتقاد جدی اساتید ، اهالی رسانه و ... شد که یکی از آنها را می توان واکنش شدید استاد «رحیم پور ارغدی» اشاره کرد.

 

حال میخواهم توجه شما را به تمام فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگ [که تعدادی از آنها بیان شد] و پیش زمینه آن برای ترویج فساد را مورد بررسی و جلب کنم؛


«لیلا حاتمی» پدیده ای که با فراهم آوردن زمینه توسط دولت ، دست به اقدامی ضد فرهنگی و دینی در خارج از مرز های ایران و در مقابل رسانه های خارجی زد که حتی خودشان به این پیش زمینه ای که برای این چنین افراد فراهم آورده بودند ، اعتراض و انتقاد کردند.

 

حال باید از خود به دور از هر ظاهر سازی و شعار ، پرسید که ما ؛ آیا اهل کوفه می شویم؟! آیا ما عمار رهبری می توانیم باشیم؟!

 

امیدوار و خواستار هستیم که دولت ، کمی از خط مشی ای که برای خود در حوزه فرهنگ تعریف و تعیین کرده است را تغییر دهد تا جامعه به آن حالت و صورتی که باید باشد ، برگردد.

 

پ.ن: دوستان محترم به گوش باشید چرا که دشمن شمشیر را از رو بسته و شیپور جنگ را چندی پیش نواخته و حجاب و عفاف ایرانی را نشانه رفته است ؛ به امید خدا با چندی از دوستان ، جنبشی را تحت همین امر ؛ در چند روز آینده راه اندازی و رونمایی خواهیم کرد و از تمام دوستان خواستار این هستم که ، هر کس برای خود رسانه باشد.